پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی PRP یا پلاکت درمانی = راهی طبیعی برای تقویت موها، جوانسازی پوست و درمان آرتروز زانو / دکتر کاظم محقق 44219771-021
پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی PRP یا پلاکت درمانی = راهی طبیعی برای تقویت موها، جوانسازی پوست و درمان آرتروز زانو / دکتر کاظم محقق 44219771-021

ژل پی آر پی



یکی از کاربردهای پی آر پی PRP ، تسریع ترمیم زخم ها، بخصوص زخم های مزمن از قبیل زخم های بستر، زخم های دیابتی و زخم های جراحی ( مانند زخم پس از جراحی کیست پیلونیدال ) می باشد.

پلاکت ها حاوی عوامل رشد (فاکتورهای رشد پلاکتی) می باشند. این ها ملکول هایی می باشند که روند ترمیم و بازسازی را تحریک کرده و سرعت آن را بالا می برند. ما می توانیم پلاکت ها را وبالطبع فاکتورهای رشد پلاکتی را با استفاده از دو روش به زخم برسانیم:

1. تزریق مستقیم مایع پی آر پی به درون زخم و بافت آسیب دیده

2. پانسمان زخم با کمک ژل پی آر پی

در حالت عادی پی آر پی به صورت مایع است و نگهداری این مایع بر روی زخم جهت اعمال اثر پلاکت، کاری مشکل است. لذا می توانیم با تهیه پی آر پی به صورت جامد یا همان ژل پی آر پی و پانسمان آن بر روی زخم، به هدف خود دست یابیم. بدین منظور پس از تهیه پی آر پی به صورت مایع، طی یک پروسه اضافی دیگر که می تواند شامل سانتریفیوژ کردن مجدد پی آر پی باشد، ژل پی آر پی به دست می آید.

همانطور که در بالا اشاره شد، کاربرد این ژل در جهت افزایش سرعت ترمیم زخم ها ی مزمن و بافت های آسیب دیده می باشد و برای اهداف پرکنندگی مناسب نمی باشد. استفاده از ژل پی آر پی برای پرکردن و حجم دهی کاری عبث می باشد، چرا که ماندگاری بسیار بسیار کمی دارد و طی چند روز به طور کامل جذب بافت می گردد. 

باید بدانیم بهترین گزینه ها جهت پر کردن و حجم دهی در نقاط مختلف بدن می تواند شامل تزریق ژل یا فیلرهای هیالورونیک، تزریق چربی خود بدن و یا پروتزهای مصنوعی باشد.

تنها کاربرد ژل پی آر پی در مبحث زیبایی، استفاده از آن به عنوان یک ماسک ترمیم کننده ی پوست پس از روش هایی ست که از پوست لایه برداری عمیق شده و یا زخمی می گردد. از جمله این روش ها می توان به میکرونیدلینگ و لیزر CO2 فرکشنال اشاره کرد. استفاده موضعی از ژل پی آر پی پس از روش هایی مانند میکرونیدلینگ که پوست زخمی گشته و لایه سطحی پوست آسیب دیده، سرعت و کیفیت ترمیم پوست را بالا برده و دوره نقاهت را کاهش می دهد.

بهترین مرکز تزریق پی آر پی

وقت قبلی 44219771-021
مشاوره تلگرامی: 09393100417
لینک کانال تلگرام بهشت کلینیک: https://telegram.me/joinchat/B9F6DzviUxZKKgz9-GcTXw
گالری تصاویر در اینستاگرام: https://www.instagram.com/beheshtclinic

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد