ده قانون طلایی برای کمک به مراقبت روزانه پوست

برخی عادات برای مراقبت از پوست ضرری هستند و در طول سالیان زندگی تاثیرات درخشانی دارند. پوست شما هر رنگ و نوعی که باشد در اینجا برایتان ۱۰ عادت صحیح و ضروری لیست کرده ایم!

قانون اول: مراقبت اختصاصی به تناسب نوع پوست
به منظور مراقبت از پوست، در درجه اول مطمئن شوید که محصول انتخابی را که انتخاب کرده اید برای نوع پوست شما مناسب است. پوست خشک همان نیازهای پوست چرب را ندارد.

قانون دوم: توجه ویژه به نقاط آسیب پذیرتر
برخی قسمت های صورت (دور چشم،لب ها و …) به طور مشخص پوست نازک و حساسی دارند. این نقاط نیاز به مراقبت ویژه دارند بخصوص اطراف چشم و لب.

قانون سوم: پاکسازی ملایم

مراقبت از پوست های حساس با حذف آرایش آغاز می شود. به منظور عدم رساندن استرس و دادن شرایط طبیعی به پوست، مطمئن شوید پاک کننده آرایشتان دارای پی اچ خنثی باشد، بخصوص برای پاک کردن اپی درم پوست خیلی ملایم فرموله شده باشد.

قانون چهارم: چشم ها یک منطقه خطر
پوست دور چشم ده برابر نازکتر از پوست بقیه صورت است.در این ناحیه از محصولات لایه بردار با پی اچ خنثی استفاده کنید تا در عین حالی که تعادل طبیعی پوست را بر هم نمیزنند، با این حال پوست را صاف کرده و پاکسازی می کنند.

قانون پنجم: لایه برداری غیر قابل اجتناب
یک یا دو بار در هفته از یک لایه بردار مناسب استفاده کنید. لایه برداری باید موثر و در عین حال ملایم و با دقت باشد. محصول لایه برداری با پی اچ خنثی انتخاب کنید، تا پوست را تمیز و صاف کند ولی تعادل و حالت طبیعی پوست را برهم نزند.

قانون ششم: مرطوب کننده ضروریست
۷۰% درم (لایه زیرین پوست) و ۱۵% اپیدرم (لایه سطحی پوست) را آب تشکیل می دهد. به منظور خوب مرطوب نگه داشتن پوست، انتخاب محصولات روزانه مراقبت از پوست مرطوب کننده ای که سطح آب درون پوست را در حد تعادل نگه دارند مهم است. همچنین شما می توانید از ماسک های مرطوب کننده به طور منظم استفاده کنید.

قانون هفتم: استفاده از لوازم آرایش بدون حساسیت
برای جلوگیری از خطر ابتلا به آلرژی مربوط به استفاده از محصولاتی که برای پوست شما مناسب نیستند، از محصولات آرایشی ضد حساسیت بخصوص آنهایی که برای انواع پوست حتی پوست های حساس فرموله شده اند استفاده کنید.

قانون هشتم: حفاظت از آفتاب
هر فصلی که باشد، محصولات مراقبتی روزانه پوست که حاوی فیلترهای نور خورشید باشد انتخاب کنید. اینها اثرات مضر نور آفتاب را کم می کنند. نور آفتاب پیری پوست را تسریع می کنند.

قانون نهم: مراقبت از استرس های بیرونی
آلودگی، دخانیات، استرس… همه اینها اثرات مضری بر روی پوست دارند. روزها قبل از خروج از خانه برای محافظت در برابر این استرس های روزانه، از این محصولات مراقبتی پوستی استفاده کنید و شب پس از بازگشت به خانه آنها را به طور کامل از صورت خود پاک کنید.

قانون دهم: از لب ها غافل نشوید
به محض اینکه احساس نیاز کردید، از یک کرم ترمیمی برای لب استفاده کنید. در صورت لزوم برای این منطقه حساس از استفاده مجدد از این محصولات دریغ نکنید.

بهترین دکتر پوست و مو تهران

بهترین دکتر پوست و مو غرب تهران

نعناع برای کمک به کاهش وزن