پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی PRP یا پلاکت درمانی = راهی طبیعی برای تقویت موها، جوانسازی پوست و درمان آرتروز زانو / دکتر کاظم محقق 44219771-021
پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی

پی آر پی PRP یا پلاکت درمانی = راهی طبیعی برای تقویت موها، جوانسازی پوست و درمان آرتروز زانو / دکتر کاظم محقق 44219771-021

تزریق فیلر

 

 

فیلرهای پوستی

 

روشهای حداقل تهاجمی

فیلرهای پوستی تزریقی می توانند لب های نازکی را پر کنند ، خطوط کم عمق را افزایش دهند ، چین های صورت را نرم کنند ، چین و چروک ها را برطرف کنند و ظاهر زخم ها را بهبود ببخشند.

 

چه نوع فیلرهای پوستی موجود است؟

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. متداول ترین انواع آن عبارتند از:

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم

نام های تجاری عبارتند از: Radiesse

هیدروکسیل آپاتیت کلسیم به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است. این اغلب به موارد زیر استفاده می شود:

چین های متوسط ​​تا شدید مانند چین های بینی ، خطوط ماریوت و اخم ها

پر شدن گونه ها و سایر خطوط صورت را تقویت کنید

بهبود حجم در مناطقی که باعث از بین رفتن صورت می شود ، مانند مواردی که در افراد HIV مثبت و مصرف برخی داروها وجود دارد

هیدروکسیل آپاتیت کلسیم از طریق بیوسنتز تولید می شود ، به این معنی که از هیچ حیوان یا فرآورده های دامی استفاده نمی شود. این خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوست نیست. شناخته شده است که این نوع فیلر پوستی نتیجه ای بسیار طبیعی ایجاد می کند ، مهاجرت نمی کند و عوارض جانبی آن نادر است. این ماده فیلر پوست برای اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و سابقه ایمنی طولانی دارد.

اسید هیالورونیک

نام های تجاری عبارتند از: Captique ، Esthélis ، Elevess ، Hylaform ، Juvederm ، Perlane ، Prevelle ، Puragen ، Restylane

از تزریق اسید هیالورونیک می توان برای بهبود قوام پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم ، آسیب یا خطوط استفاده کرد. می توانید بهبودهای چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کنید:

           جای جوش

فرورفتگی های گونه

پا کلاغی در گوشه چشم شما قرار دارد

خطوط لبخند عمیق که از کنار بینی به گوشه های دهان منتقل می شوند (همچنین به عنوان شیارهای بینی شناخته می شوند)

خطوط اخم بین ابروها

خطوط ماریوت در گوشه های دهان

تعریف مجدد حاشیه لب

زخم هایی از جمله سوختگی ، آکنه و زخم ها

خطوط سیگاری خطوط عمودی روی دهان

برخی از زخم های صورت

خطوط نگران کننده ای که از پیشانی شما عبور می کنند

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. غلظت های بالا در بافت های نرم پیوندی و مایع اطراف چشم شما وجود دارد. همچنین در برخی از مایعات غضروف و مفاصل و همچنین بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرمول بندی مجدد می شود و اکنون به یکی از محبوب ترین انواع فیلرهای تزریقی تبدیل شده است. اگر این اصطلاح آشنا به نظر می رسد ، به این دلیل است که معمولاً همین ماده به منظور تسکین درد و ایجاد بالشتک اضافی ، به مفاصل دردناک مبتلایان به آرتروز تزریق می شود.

پلی آلکیلیمید

نام های تجاری عبارتند از: Aquamid

پلی آلکیلیمید یک فیلر پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک استفاده می شود:

چین و چروک های عمیق تری مانند چین های بینی و اسکارهای افسرده را درمان کنید

لب های نازک و چاق

استخوان های گونه و خط فک را تقویت کرده و حجم صورت را که به دلیل افزایش سن از دست داده جایگزین کنید

هدر رفتن صورت را از داروهای HIV درمان کنید

واکنش پلی آلکیلیمید با بافت انسان بسیار کم است ، به این معنی که زیست سازگار است و هیچ تست آلرژی لازم نیست. این رادیو شفاف است ، یعنی با اشعه ایکس تداخل نمی کند.

پس از تزریق ، طی مدت حدود یک ماه به آرامی یک لایه نازک از کلاژن در اطراف آن تشکیل می شود. ژل در نهایت کاملاً محاصره می شود. با یک روش واحد می توان حجم زیادی را تزریق کرد. این محصول که به نظر می رسد با گذشت زمان کاملاً پایدار است ، حتی در صورت لزوم قابل حذف است.

اسید پلی لاکتیک

نام های تجاری عبارتند از: Sculptra

اسید پلی لاکتیک یک فیلر پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در بدن خود می شود. این نوع فیلرهای پوستی به عنوان محرک شناخته می شوند. این ماده غیر سمی و زیست تخریب پذیر بیش از 40 سال به عنوان ماده بخیه استفاده می شده است.

شناخته شده است که اسید پلی لاکتیک به ویژه در قسمت تحتانی صورت شما به خوبی عمل می کند و برای موارد زیر استفاده می شود:

خطوط ناشی از خندیدن را پر کنید

لب های نازک و چاق

چین های عمیق بینی - بینی را درمان کنید

این ماده بر خلاف سایر فیلرهای پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. در عوض ، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند ، بنابراین نتایج در عرض چند ماه به تدریج ظاهر می شوند.

برای دستیابی به نتایج دلخواه خود احتمالاً به حدود سه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر بار درمان ، دوباره کلاژن خود را تحریک می کنید. پس از آن ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل آن را ببینید. در حالی که این نوع از فیلرهای پوستی نیمه دائمی در نظر گرفته می شود ، اما ممکن است هنوز به تماس های گاه به گاه نیاز داشته باشید.

میکروسفرهای پلی متیل-متاکریلات (PMMA)

نام های تجاری عبارتند از: Bellafill

PMMA به عنوان فیلر نیمه دائمی در نظر گرفته می شود و بیشتر اوقات برای درمان چین و چروک ها ، چین و چروک های متوسط ​​تا عمیق ، به ویژه چین های بینی و بینی استفاده می شود. همچنین می تواند برای پر کردن جای زخم های حفره ای و تقویت لب های نازک استفاده شود.

هنگامی که یک راه حل دائمی برای رفع چین و چروک صورت مورد نظر است ، PMMA اغلب به جای درمان جایگزینی کلاژن یا درمان هیالورونیک استفاده می شود. از PMMA سالهاست که در کاشتهای دائمی جراحی استفاده می شود. به همین دلیل ، جراح شما احتمالاً اولین درمان را کم خواهد کرد و در صورت نیاز بعداً به آن اضافه می کند.

یکی از نکات منفی PMMA این است که برای ایجاد حجم به چند آمپول نیاز است و تا سه ماه طول می کشد تا اثرات کامل آن را درک کنید. همچنین ممکن است در زیر پوست قابل مشاهده باشد. برای جلوگیری از هرگونه نتیجه ناخواسته ، مهم این است که جراح پلاستیک شما با روش مناسب ، که شامل تزریق در محل زیر جلدی پوستی است ، با استفاده از روش های نخ یا تونل زدن ، آشنا باشد.

خلاصه

فیلرهای پوستی از نظر ترکیبات شیمیایی ، طول عمر و نرمی با درجه های مختلف متفاوت هستند. به عنوان مثال از فیلرهای نرمتر در لب استفاده می شود ، در حالی که ممکن است از فیلرهای محکم تری برای تقویت استخوان گونه استفاده شود.

پزشک شما بهترین نوع و حجم فیلر مورد نیاز برای مناطق خاص شما را با شما تعیین خواهد کرد.

برای بسیاری از افراد ، استفاده از فیلرهای "خارج از قفسه" می تواند یک روش ساده دفتر کار باشد که می تواند ظاهر آنها را به زیبایی افزایش دهد. این فیلرهای پوستی بسیار قابل پیش بینی هستند و نسبتاً کم خطر و عوارض جانبی دارند. این مواد فیلر اغلب در مطب جراح یا آبگرم پزشکی تزریق می شوند.

چگونه می توان از تزریق چربی به عنوان فیلرهای پوستی استفاده کرد؟

برخی از بیماران ممکن است بخواهند تزریق چربی را در نظر بگیرند ، که از چربی برداشت شده از بدن خود بیمار استفاده می کند و می تواند مجدداً تزریق شود تا پر شدن صورت را افزایش دهد ، چین ها را پر کند یا خطوط کم عمق ایجاد کند.

چگونه تزریق چربی انجام می شود

تزریق چربی به روش گسترده تری از فیلرهای نرم نرم "خارج از قفسه" نیاز دارد.

باید "ناحیه اهدا کننده" مشخص شود (مانند شکم یا باسن) و از لیپوساکشن برای استخراج چربی استفاده می شود. سپس چربی ساکشن شده می تواند به صورت پیوند به صورت منتقل شود.

پس از آن چربی پیوند شده برای زنده ماندن مجبور است از نظر خون مجدداً تولید کند. حدود 50٪ چربی تزریق شده زنده خواهد ماند و چربی زنده مانده برای همیشه ماندگار خواهد بود.

نتایج تزریق چربی

در صورت ، بیشتر چربی های منتقل شده معمولاً زنده می مانند ، اما نتایج می توانند کمی کمتر قابل پیش بینی باشند. به طور معمول ، برای دستیابی به نتایج مطلوب ، چندین روش انتقال چربی مورد نیاز است.

استفاده از انتقال چربی باعث ناراحتی اضافی در ناحیه اهدا کننده می شود. این یک عمل جراحی جزئی است که می تواند در اتاق درمان جراح یا در اتاق عمل انجام شود.

خطرات فیلرهای پوستی چیست؟

تصمیم برای استفاده از مواد فیلر کاملاً شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا این مزایا به اهداف شما می رسد یا خیر و خطرات و عوارض احتمالی فیلرهای پوستی قابل قبول هستند.

جراح زیبایی و / یا کارکنان ، به طور جزئی ، هر گونه خطری را توضیح می دهند.

برای اطمینان از درک کامل روش کار و همچنین خطرات و عوارض احتمالی از شما خواسته می شود که فرم های رضایت نامه را امضا کنید.

عوارض شدید ناشی از فیلرهای پوستی غیر معمول است. خطرات احتمالی بسته به ماده خاص فیلر و ماندگاری نسبی ماده فیلر متفاوت است و شامل موارد زیر است:

 برآمدگی های پوستی مانند آکنه

عدم تقارن

کبودی ، خونریزی از محل تزریق ، تورم

آسیب به پوست که منجر به زخم و ایجاد زخم می شود

عفونت در محل تزریق

توده ها

لمس شدن فیلر در زیر سطح پوست

بثورات پوستی همراه با خارش

قرمزی پوست

اصلاح زیر یا بیش از حد چین و چروک ها

نابینایی

نکروز پوست (زخم یا از بین رفتن پوست در اثر اختلال در جریان خون)

این خطرات و سایر موارد قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار می گیرند.

مهم است که شما تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح زیبایی خود مطرح کنید. اگرچه نتایج خوبی از رویه شما انتظار می رود ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که از نتایج خود راضی باشید. از آنجا که عوارض قابل توجهی می تواند در اثر تزریق فیلرهای پوستی ایجاد شود ، مهم است که تحت مراقبت از یک جراح زیبایی دارای مجوز متخصص باشید که خطرات را درک می کند و برای مقابله با هرگونه عارضه ای که دیده باشد آموزش دیده و آماده است.

در بعضی شرایط ممکن است دستیابی به نتایج مطلوب با یک روش امکان پذیر نباشد. بیشتر مواد فیلر با گذشت زمان از بین می روند. برای حفظ اصلاح ، باید تکرار فرآیند تزریق را در فواصل زمانی مدنظر قرار دهید.

مراحل روش فیلرهای پوستی چیست؟

یک روش فیلرهای پوستی شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 - ارزیابی و نقشه برداری از صورت

اگر ترجیح می دهید از فیلرهای بافت نرم بسته بندی شده استفاده کنید ، جراح زیبایی یا پرستار آموزش دیده وی ، وضعیت صورت و رنگ پوست شما را ارزیابی کرده و نواحی صورت شما را بزرگ می کنند.

نقاط استراتژیک صورت شما ممکن است به عنوان مکان های تزریق مناسب برای فیلر مشخص شود. ممکن است از مناطق تحت درمان عکس گرفته شود.

مرحله 2 - پاکسازی و بیهوشی

محل های تزریق با یک ماده ضد باکتری پاک می شوند.

درد در محل تزریق ممکن است با استفاده از یک وسیله بسیار سرد برای خنک شدن پوست ، پماد بیهوشی برای بی حس شدن پوست یا تزریق بی حسی موضعی بهبود یابد.

تزریق اگرچه بدون درد نیست ، اما معمولاً به راحتی تحمل می شود.

مرحله 3 - تزریق

تزریق معمولاً برای هر سایت فقط چند لحظه طول می کشد. فرآیند تزریق ، ماساژ و ارزیابی نتیجه انجام می شود و در صورت لزوم فیلر اضافی اضافه می شود.

بسته به تعداد نواحی تحت درمان ، کل مراحل ممکن است به 15 دقیقه یا یک ساعت هم برسد.

مرحله 4 - پاکسازی و بازیابی

هنگامی که نتایج رضایت بخش تشخیص داده شد ، هرگونه نشانه گذاری پاک می شود.

ممکن است برای کاهش تورم و رفع ناراحتی ، یک بسته یخی به شما پیشنهاد شود. اگرچه ممکن است این ناحیه برای یک یا دو روز کمی حساس باشد ، اما معمولاً به اندازه کافی دردناک نیست که نیاز به دارو باشد.

در زمان بهبودی فیلرهای پوستی چه انتظاری باید داشته باشم؟

زمان بهبودی برای هر بیمار و برای هر نوع ماده فیلر تزریق شده متفاوت است. می توانید بلافاصله بیشتر فعالیت ها را از سر بگیرید ، اما به طور کلی توصیه می شود که از فعالیت بدنی شدید در 24-48 ساعت اول خودداری کنید تا تورم و کبودی را به حداقل برسانید. قبل از تعیین زمان تزریق حتماً برنامه بهبودی خاص خود را با پزشک در میان بگذارید.

ظاهر اولیه شما بعد از درمان با هر ماده فیلر پوستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ظاهر "بیش از حد پر شده" در مناطق تحت درمان

تورم یا کبودی از خفیف تا شدید

بی حسی یا قرمزی موقت

توده های قابل لمس یا نواحی سخت در محل های تزریق

واکنش حساسیت بیش از حد که می تواند مانند واکنش آلرژیک همراه با کهیر و تورم به نظر برسد

اکثر شرایط را می توان با استفاده از ماساژ موضعی و ماساژ کاهش داد و ظرف چند ساعت یا فقط چند روز بهبود می یابد. برخی از واکنش ها ممکن است به درمان تهاجمی تری با داروها یا تزریقات نیاز داشته باشند. حتماً برنامه بهبودی و درمانی خود را با پزشک در میان بگذارید.

هنگامی که چربی خود فیلر تزریق شده است ، روند بهبودی طولانی تر است و ممکن است چند هفته طول بکشد. درباره تزریق چربی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بعد از فیلرهای پوستی چه نتایجی باید انتظار داشته باشم؟

نتایج افزایش بافت نرم با استفاده از فیلرهای پوستی بلافاصله آشکار است و بسته به فیلر مورد استفاده و تزریق بیمار از چند ماه تا چند سال ادامه خواهد داشت. حفظ سلامت کلی و حفظ سلامت پوست و سالم با محصولات مناسب و درمان های پوستی نتایج و طول عمر را بهبود می بخشد.

مزوتراپی برای درمان سلولیت


 

سلولیت یک بیماری شایع است که اغلب در ران و باسن ظاهر می شود و شبیه سطح پرتقال است - گودی های روشن. اگرچه سلولیت می تواند در مردان و زنان اتفاق بیفتد ، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر است و 80-90٪ زنان در طول زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهند. تصور می شود که این به دلیل تفاوت در توزیع عضلات و چربی در زنان باشد. اگرچه سلولیت به هیچ وجه تهدیدکننده زندگی نیست ، اما می تواند باعث خجالت و عدم اعتماد به نفس در برخی از خانم ها شود.

 

دکترکاظم محقق، پزشک پوست مو و زیبایی ، سلولیت را با استفاده از مزوتراپی - یک درمان ایمن و کم تهاجم - درمان می کند. مزوتراپی شامل تزریق ترکیبی خاص از ویتامین ها ، هورمون ها و آنزیم ها است که باعث جوان سازی پوست و از بین بردن چربی های اضافی می شود.

 

علت سلولیت چیست؟

درباره علت سلولیت اطلاعات کمی در دست است. این شامل طنابهای پیوندی رشته ای است که پوست را به عضله زیرین متصل می کند ، در حالی که چربی در آن قرار دارد. وقتی سلولهای چربی با افزایش وزن جمع می شوند ، به سمت بالا فشار می آورند ، در حالی که طنابهای سخت و سخت به سمت پایین می روند. این کشش باعث ایجاد یک سطح یا گود شدن ناهموار می شود.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی درمانی است که به جوان سازی پوست و کانتورینگ بدن کمک می کند. در مقایسه با روش های درمانی که فقط ممکن است نگرانی هایی مانند سلولیت را پنهان کنند ، مزوتراپی منبع این مشکل است. مزوتراپی موفق مبتنی بر سطح شخصی سازی اعمال شده در درمان است ، که دکتر النیامی با سفارشی سازی ترکیب مواد برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات هر بیمار به آن دست می یابد.

 

مزوتراپی شامل چه مواردی است؟

ترکیبی بی نظیر از مواد با استفاده از سوزن های بسیار ظریف چند بار به لایه میانی پوست تزریق می شود. در صورت نیاز می توان از قبل ماده بی حسی را روی پوست قرار داد.

 

درمان مزوتراپی چه مدت طول می کشد؟

یک جلسه بسته به اندازه ناحیه درمان بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

 

از درمان مزوتراپی چه انتظاراتی دارم؟

نتایج حاصل از مزوتراپی به تدریج انجام می شود و پس از هر جلسه درمان آشکارتر می شود. بیشتر بیماران درمان های مکرر را در فواصل منظم انجام می دهند. هنگامی که نتایج نشان داده شد ، با شروع سفت و جوانتر شدن پوست ، جلسات کمتری لازم است.

 

زمان بهبودی بعد از مزوتراپی چقدر است؟

از آنجا که این روش حداقل تهاجمی است ، زمان خرابی نیز کم است. ممکن است در 24 ساعت اول برخی از ناراحتی ها و تورم ها در ناحیه درمان وجود داشته باشد ، با این حال ، بیشتر بیماران می توانند بدون هیچ مشکلی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند.

 

چه کسی برای مزوتراپی مناسب است؟

مزوتراپی قطعاً جایگزینی برای کاهش وزن سالم نیست ، با این حال ، اگر به دنبال کانتور و جوان سازی پوست خود هستید و از قبل وزن خوبی دارید ، ممکن است مناسب باشد.